اخذ ویزا

کدام کشورها برای ایرانیان نیاز به اخذ ویزا ندارند؟

دارندگان گذرنامه ایرانی، در سال2019 امکان سفر بدون اخذ ویزا به کدام کشورهای جهان را دارند

با رشد شبکه های اجتماعی و افزایش آگاهی های عمومی، میزان درخواست افراد برای سفرهای خارجی افزایش یافته است. امروزه مردم بیشتر علاقه مندند تا با سفر به کشورهای دیگر، علاوه بر بازدید از مناطق دیدنی طبیعی یا تاریخی، با فرهنگ ها و ملت های دیگربطور مستقیم آشنا شوند. یکی از موانع بزرگ سفر برای اتباع برخی کشورها در دنیا، دریافت روادید و اخذ ویزا برای کشورهای مختلف است. برای بسیاری از افراد، فراهم آوردن مدارک لازم برای اخذ ویزا کار چندان راحتی نیست.در این میان کشورهایی نیز وجود دارند که طی توافقاتی، اجازه ورود اتباع کشورهایی دیگر بدون ویزا را به داخل مرزهای خود مجاز دانسته اند. این توافقات بر اساس قواعد دیپلماتیک میان کشورها تنظیم می گردد.از این رو در این مقاله سعی داریم شما را با کشورهای آشنا کنیم، که برای دارندگان گذرنامه ایرانی، سفربدون ویزا به آنها امکان پذیر است.

در ادامه با ما همراه باشید، تا طبق آخرین لیست منتشر شده، شما را با این کشورها آشنا کنیم.

لیست موسسه هنلی در سال

سفربدون ویزا

2019

بر طبق آخرین گزارش موسسه هنلی- Henley & Partners Visa Restrictions Index- دارندگان گذرنامه ایرانی ، امکان سفربدون ویزا و یا ویزای فرودگاهی به 42 کشور جهان را دارند.

برای دارندگان گذرنامه ایرانی امکان سفربدون ویزا به مقاصد زیر وجود دارد.

مالزی، ترکیه، ارمنستان، گرجستان، ونزوئلا، اکوادور، هاییتی، میکرونزی، جزیره کوک (اقیانوسیه)، نیووی (ملقب به صخره پلی‌نزی)، دومینیکا

همچنین ایرانی ها، برای سفر به کشورهای مندرج در لیست زیر می توانند ویزای فرودگاهی یا Visa on Arrival دریافت کنند.

کامبوج، ماکائو، مالدیو، سریلانکا، نپال، تیمور شرقی، بنین، جزایر کیپ‌ورد، جزایر کومورس، گینه بیسائو، کنیا، ماداگاسکار، موریتانی، موزامبیک، روآندا ، سیشل، سومالی، تانزانیا، توگو، اوگاندا، زیمباوه، جزایر پالائو، ساموآ، تووالو، بولیوی، آذربایجان، لبنان، عمان، قطرو سوریه

در لیست اعلام شده این موسسه ،کشور ایران، با امکان سفر به 42 کشور، در رتبه 96 جهان قرار دارد. همچنین در این لیست، دارندگان گذرنامه ژاپنی با امکان سفر به ۱۹۰ کشور جهان در صدر این لیست قرار دارند.از این رو،گذرنامه ژاپنی عنوان قدرتمندترین گذرنامه جهان در سال ۲۰۱۹ را در اختیار خود دارد.

آژانس مسافرتی پرنده سفید،با کادری مجرب در زمینه اخذ ویزا، آماده ارائه مشاوره و خدمات به شما عزیزان می باشد.

سفربدون ویزا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *