بیست نکته برای تور طبیعت گردی

  تور طبیعت گردی

همراه با رشد و پیشرفت صنعت گردشگری، شاخه های این صنعت در حال گسترش است. یکی از شاخه های محبوب آن که امروز بخصوص مورد توجه قشر جوان قرار گرفته است، طبیعت گردی است.  با رشد شهر نشینی ودوری انسان از طبیعت، سفرهای طبیعت گردی، سبب ایجاد احساس آرامش و فاصله گرفتن از زندگی پر مشغله شهری شده است.

به دلیل متفاوت بودن این نوع سفرها، از لحاظ مختلف بخصوص اقامتی و یا حتی تردد به مناطق طبیعی، سفرهای طبیعت گردی نیازمند رعایت اصول و نکاتی است. رعایت این اصول سبب شده سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از خطرات احتمالی نیز پیشگیری کنید. در ادامه با ما همراه باشید، تا تعدادی از این نکات مهم را با هم مرور کنیم.

بیست نکته برای تور طبیعت گردی

  1. سفر خود را مطابق با شرایط جسمی خود برنامه ریزی کنید. اگرتازه شروع به طبیعت گردی کرده اید، به شما توصیه میکنیم از مسیرهای نزدیک تر شروع کنید. مسیرهای دور؛ صعب العبورو مسیرهایی که مختص افراد حرفه ای است را از لیست خود خارج کنید و بازدید از آن مناطق را به آینده و پس از کسب مهارت های لازم واگذار کنید.
  2. کوله خود را سبک ببندید. از همین ابتدا تمرین کنید که وسایل غیر ضروری را با خود حمل نکنید. به خودتان متذکر شوید قرار نیست در طبیعت نیز همه چیز طبق منوال زندگی عادی شما در خانه فراهم باشد. پس با حذف موارد غیر ضروری و سبک نگه داشتن کوله خود، انرژی کمتری در حمل و نقل مصرف خواهید کرد.
  3. عادات غذایی خود را در این چند روز کنار بگذارید و چند روزی که در طبیعت هستید، غذاهای سبک و یا در صورت موجود بودن غذاهای محلی را امتحان کنید
  4. کفش مناسب بپوشید. کفش یکی از مهمترین لوازم یک طبیعت گرد است. بدون کفش راحت شما نمی توانید پیمایش خود را به انتها برسانید. جوراب اضافی نیز همراه خود داشته باشید.
  5. انتخاب لباس مناسب را فراموش نکنید. در مورد لباس نیز، لباس های از جنس الیاف مصنوعی انتخاب کنید. این لباس ها به راحتی با درجه حرارت محیط تنظیم می شوند. در مناطق مرتفع ، همراه داشتن بادگیر را فراموش نکنیدطبیعت گردی
  6. آب و هوا را از قبل چک کنید. از این رو می توانید تصمیم بگیرید که چه لباس هایی انتخاب کنید.
  7. در خصوص محلی که قرار است به آن سفر کنید، حتما ازقبل اطلاعات کسب کنید. در خصوص وضعیت راه ها، شرایط آب و هوایی منطقه، زمان مورد نیاز برای رسیدن به اقامتگاه وغیره
  8. پک کمک های اولیه همراه خود داشته باشید و در صورت بروز هر گونه مشکل خونسردی خود را حفظ کنید
  9. قطب نما همراه داشته باشید و نحوه کار با آن را یاد بگیرید.
  10. اگر قرار بر شب مانی دارید، حتمامحل اقامت خود را مشخض کنید. تصمیم های ناگهانی برای شب مانی در مناطق بکر و دور از سکنه در شب می تواند بسیار خطر آفرین باشد. ممکن است ناخواسته در محل تردد حیوانات وحشی قرار بگیرید.
  11. اگر قرار است در اقامتگاه های محلی سکونت کنید، اقامتگاه های دوستدار محیط زیست را ترجیحا انتخاب کنید. همینطوردر مناطق روستایی، از اقامتگاه هایی که به شکل بوم گردی و خانوادگی اداره می شود استفاده کنید و رعایت آداب مهمان و میزبان را نیز به جا آورید.
  12. در محیط های روستایی و دوراز شهر، لباسهای پر زرق و برق و تجملی نپوشید. همچنین رعایت هنجارهای جامعه میزبان یکی از مهمترین فاکتورهای سفرهای این چنینی است.
  13. اگر با گروه هستید، هرگز از مسیر گروه جدا نشوید، قدم های خود را با گروه هماهنگ کنید. نه جلو بروید نه عقب بمانید. یک سوت با خود داشته باشید که در صورت عقب ماندن به هر دلیل هم گروهی های خود را خبر کنید.
  14. پول نقد به همراه داشته باشید. سعی کنید خرید خود را از مغازه های محلی کوچک انجام دهید تا به رونق کسب و کار محلی ها کمک کنید.
  15. سعی کنید با محلی ها و روستایی ها با روی خوش و مودب صحبت کنید. هرگز با نگاه از بالا با آنها صحبت نکنید. فراموش نکنید شما به محل زندگی آنها رفته اید.
  16. بدون اجازه از افراد محلی و روستایی عکسبرداری نکنید و حتی در صورت کسب اجازه نیز در عکاسی زیاده روی نکنید.
  17. از محصولات و صنایع دستی مردم محلی خریداری کنید و هرگز بر سر قیمت با آنها چونه نزنید
  18. بجای استفاده از سیستم های صوتی پر سر و صدا که موجب سلب آسایش حیوانات وترس آنها می شود، سعی کنید با حفظ آرامش خود از صدای طبیعت لذت ببرید.
  19. در هر منطقه ای، بدون مطمئن بودن از آشامیدنی بودن آب، از آن ننوشید.
  20. و در انتها، زباله های خود را همراه خود ببرید. جز عکس و خاطرات خوش، چیزی از مناطق بکربا خود برنگردانید.طبیعت گردی

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *