تورهای طبیعت گردی

تور طبیعت گردی

تور طبیعت گردی

امروزه گردشگری جایگاه ویژه ای در زندگی انسانها پیدا کرده است . آدمهای خسته از کار و فعالیت های تکراری و زندگی ماشینی، سفر را به بخش مهمی از زندگی خود برای تجدید قوا برای ادامه روزهای کاری و زندگی تبدیل کرده اند. در حال حاضر، تور طبیعت گردی به یکی از پر طرفدار ترین انواع گردشگری در سراسر جهان تبدیل شده اند. در این مقاله با ما همراه باشید در در مورد این شاخه پر طرفدار گردشگری صحبت کنیم.

تورهای طبیعت گردی

طبیعت گردی یا اکوتوریسم چیست؟

بر طبق تعریفی که انجمن جهانی اکوتوریسم در سل 1991 ارائه داد، اکوتوریسم یا طبیعت گردی، سفری مسئولانه به طبیعت است که موجب حفظ و بقای محیط زیست و همچنین بهبود کیفیت زندگی مردم محلی شود.

برطبق این تعریف مسئولانه سفر کردن به این معنی است که فرد گردشگر کوچکترین و کمترین اثر را در منطه بکر گذاشت و اثرات حضور انسانی خود را تا حد امکان کاهش دهد. در واقع تمرکز اصلی این شاخه از گردشگری، بر تجربه و درک طبیعت و یادگیری درباره حفظ و نگهداری آن است.

از آن جایی که پایه اساسی این سفر محیط های طبیعی است پس حفظ و نگهداری این محیط مهمترین مسئله در این شاخه پرطرفدار گردشگری است.

تورهای طبیعت گردی

اصول اکوتوریسم یا طبیعت گردی

این شاخه گردشگری نیز مانند دیگر شاخه های آن، نیازمند رعایت اصول و قوانین و مقرراتی در حهت توسعه پایدار گردشگری است. برخی از این اصول به شرح زیر است:

با آموزش و اگاه سازی گردشگران همراه باشد

کمترین اثر منفی در طبیعت یا فرهنگ منطقه میزبان را به جای بگذارد

با توجه به کسب و کارهای بومی و محلی، به ایجاد درآمد جوامع محلی کمک کند

بر طبق برنامه های موجود حفاظت از مناطق و گونه های جانوری و گیاهی برنامه ریزی شود.

تور طبیعت گردی از سال 86 در ایران شروع به فعالیت کردند و رفته رفته با استقبال اقشار مختلف جامعه قرار گرفتند. امروزه  سفرهای طبیعت گردی به یکی از محبوب ترین نوع سفرها بخصوص در میان قشر جوان تبدیل شده است. این پیشرفت روزافزون، نیاز به آموزش جهت حفظ و نگهداری مناطق و محیط های طبیعی را دو چندان کرده است. آژانس های مسافرتی سراسر کشوردر هنگام برگزاری تورهای طبیعت گردی باید به این نکته توجه کنند که هدف تورهای طبیعت گردی صرفا گشت و گذار دردل طبیعت نیست بلکه اموزش محیط زیستی و ایجاد منفعت برای جامعه ی محلی نیزباید حتما در نظر گرفته شود.

تورهای طبیعت گردی

آژانس هواپیمایی پرنده سفید اولین برگزار کننده تور های لوکس ، تجربه بی نظیری از تور طبیعت گردی لوکس را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *