ویزای ترانزیت

ویزای ترانزیت چیست

ویزای ترانزیت

اگر زیاد اهل سفر باشید و یا در مورد مقاصد سفر جستجو کنید، احتمالا متوجه شده اید که برای سفر به بعضی کشورها، علاوه بر ویزای خود کشور مقصد، به دلیل استاپ هواپیمایتان در کشوری ثالث و یا عبور از مرز زمینی کشور ثالثی، نیاز به ویزا ترانزیت هست. اگر برای شما این سوال پیش آمده که ویزای ترانزیت چیست و چه مدارک و شرایطی لازم دارد، حتما در ادامه با ما همراه باشید.

ویزای ترانزیت

ویزای ترانزیت چیست؟

ویزا ترانزیت نوعی ویزای غیر مهاجرتی است که برا توقفی کوتاه در کشور بر سر راه عبور مسافر بصورت زمینی یا هوایی صادر می شود. این ویزا محدودیت های زیادی دارد و تنها به مسافرین اجازه میدهد که  در سالن فرودگاه و برای چند ساعت به منظور تعویض هواپیما و… توقف کرده و سپس راهی مقصد اصلی خود شوند. همچنین در حین سفرزمینی به مسافرین اجازه می دهد در طی مدت زمان خاصی  ( چند روز) از خاک آن کشور عبور کند. در واقع زمانی نیاز به اخذ این ویزا  است که مسافرین برای سفر از کشور خودشان به کشوری دیگر مجبور باشند که از کشور ثالثی عبور کنند.  برای مثال مسافری که قصد سفر به کشور کوبا را دارد، ممکن است بر اساس مسیر پروازی یک توقف در کشورهای حوزه شینگن برای تعویض هواپیما داشته باشد، از این رو داشتن ویزا ترانزیت شینگن برای این امر لازم و ضروری است.

شاید این پرسش برای شما مطرح شود که با توجه به این که، سالن ترانزیت منطقه‌ای بین‌المللی محسوب می‌شود و مسافربرای تعویض پرواز سالن فرودگاه  را ترک نمی کنند، در این صورت باز هم نیاز به ویزا ترانزیت است؟ که جواب آری است. زیرا کشورهای زیادی وجود دارند که حتی برای توقف کوتاه در سالن ترانزیت نیز از مسافرین درخواست ویزا می‌کنند.

چرا ویزای ترانزیت نیاز است

هدف اصلی این ویزا، مقابله با پناهندگی غیر قانونی است و قانون اخذ این ویزا در واقع راه حل کشورهای توسعه یافته به منظور جلوگیری از تقاضای پناهندگی توسط اتباع کشورهایی است که بیشترین تقاضای پناهندگی غیرقانونی را دارند.  اعتبار ویزا ترانزیت بسیار محدود و در حد چند ساعت تا حدود 10 روز بسته به شرایط می باشد که بر اساس طول مسیر و شرایط سفر به تشخیص کنسلولگری صادر می گردد.

مدارک ویزای ترانزیت

عموما مدارک زیر درهنگام درخواست ویزا ترانزیت ارائه می شود.

فرم درخواست ویزای ترانزیت

گذرنامه معتبرمسافر

عکس

مدارک سفرمتعلق به مقصد اصلی مسافر که شامل رزرو بلیط – در صورتی که کشور مقصد اصلی نیاز به ویزا داشته باشد، ویزای کشور مقصد

بیمه نامه مسافرتی

هزینه ویزای ترانزیت

هزینه این ویزا توسط وزارت امور خارجه هر کشور مشخص می شود و برای کشورهای مختلف عدد متفاوتی است. بطور مثال هزینه ویزای ترانزیت محدوده شینگن 60 یورو می باشد.

آژانس مسافرتی پرنده سفید،با کادری مجرب در زمینه اخذ ویزای ترانزیت ، آماده ارائه مشاوره و خدمات به شما عزیزان می باشد.

ویزای ترانزیت

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *