بلیط هواپیما

بلیت هواپیما سیستمی یا چارتری ؟

بلیت هواپیما سیستمی یا چارتری چیست

شما نیز احتمالا هنگام خرید بلیط هواپیما، عبارت بلیط سیستمی و یا چارتری به گوشتان خورده است. خیلی از افراد از این که این واژه ها دقیقا چه معنی ای دارند و شرایط خرید و یا عودت آنها به چه صورت است بی اطلاع هستند. این امر موجب می شود که مسافرین در خصوص خرید و یا استرداد بلیت هواپیما خود در مواقع زیادی با مشکل مواجه شوند. با ما همراه باشید تا در مورد انواع این بلیط ها و شرایط و قوانین آنها صحبت کنیم.

 بلیط هواپیما

بلیط چارتر

بلیت چارتر مختص پروازهایی است، که یک آژانس مسافرتی ، برای زمان مشخصی، صندلی های پروازیک مسیرخاص را از پیش خریداری می کند. این آژانس هواپیمایی، آژانس چارتر کننده نامیده می شود. این نوع پروازها، پرواز چارتری است و بلیط آن نیز، با عنوان بلیط چارتر فروخته می شود. بطور معمول، در مسیرهای پر تقاضا و یا ایام پیک سفر، پرواز ها چارتر می شوند. بطور مثال در مسیر های داخلی، بلیط پرواز به مقصد شهرهای مشهد و کیش عموما بصورت چارتر فروخته می شود.

در بعضی موارد آژانس ها این عنوان را برای هتل های گارانتی و از پیش پرداخت شده نیز استفاده میکنند. و اتاق های یک هتل که از مدتی قبل هزینه تعدادی ازآنها پرداخت شده را ، اتاق چارتر می نامند. اما اغلب این نام برای پرواز به کارمی رود ودر خصوص اتاق هتل ، عبارت گارانتی پر کاربرد تر است.

بلیت سیستمی

بلیط سیستمی، بلیط پرواز های موجود شرکت های هواپیمایی است . نرخ این پرواز بر اساس اعلام هواپیمایی کشور وبر اساس مسیر و شرایط و خدمات اعلام می شود. برنامه پروازی ایرلاین ها بر اساس جدول زمانبندی طولانی بر روی سیستم رزرو موجود است و امکان خرید بلیط در فواصل زمانی طولانی نیز برای مسافرین فراهم است. بلیط این پرواز ها از طریق دفاتر خود ایرلاین ها و یا آژانس های مسافرتی بند الف بفروش می رسد.

 بلیط هواپیما

شرایط و قوانین بلیط های چارتر و سیستمی

بلیط های چارتر از لحاظ قیمتی در بعضی تاریخ ها بخصوص فصل های کم گردشگر و Low season، قیمت پایین تری نسبت به پرواز های سیستمی دارند. اما این نکته را هم باید همواره در نظر داشته باشید، که امکان لغو و یا عودت بلیط های چارتر وجود ندارد و در صورت انصراف از پرواز کل هزینه آن سوخت خواهد شد. همچنین این بلیط ها غیر قابل انتقال به غیر و تغییر نام است. امکان تغییر تاریخ نیز برای پرواز های چارتر غیر ممکن است.

بلیط های سیستمی بر خلاف بلیط های چارتر، امکان کنسلی و یا تغییر در تاریخ بلیط با کسر جریمه را دارند. همچنین نرخ بلیط کودکان 2تا 12 سال ، در بلیط های سیستمی صورت نیم بها محاسبه می شود. مهمترین مزیت بلیط های سیستمی، امکان خرید بلیط های با فواصل طولانی است. نرخ این بلیط های در طول سال ثابت است و در فصول کم گردشگر و Low seasonنیز تغییری ندارد از این رو ممکن است در این ایام تفاوت قیمت زیادی از لحاظ قیمتی با بلیط های چارتر داشته باشند.

در پایان این نکته را در نظر داشته باشید، که پرواز های چارتر در مقاصد محدودی انجام می شود و از سوی دیگر بلیط های سیستمی با توجه به امکان فروش ازمدتها قبل، معمولا در روزهای پایانی به تاریخ پرواز، پر هستند و قابل خرید نیستند.

آژانس هواپیمایی پرنده سفید آماده خدمات رسانی در زمینه خرید بلیت هواپیما برای پروازهای خارجی و داخلی، رزرو هتل و دیگر خدمات مسافرتی می باشد.

 بلیط هواپیما

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *