ویزا مولتی

ویزا مولتی و سینگل چه تفاوتی دارد

ویزا مولتی و سینگل چیست؟

یکی از چالش های پیش رو در سفرهای خارجی، ویزا های مختلف و اخذ آنهاست. آشنایی با انواع ویزا،باعث می شود که بدانیم به کدام ویزا نیاز داریم و در برنامه ریزی سفر موفق تر عمل کنیم. یکی از موارد مهم د رمورد ویزا، آشنایی با ویزای مولتی و سینگل است. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد این دو ویزا بیشتر صحبت کنیم.

ویزا

در ابتدا اجازه بدهید با این موضوع شروع کنیم که ویزا یا روادید چیست. ویزا سند رسمی اجازه ورود به کشور مقصد محسوب می شود که توسط کنسولگری یا سفارت آن کشور برای شخص متقاضی سفر، صادر می گردد. در واقع سفارت خانه ها و یا ادارات مرزبانی بر طبق قوانین و دستورالعمل ها، با اجازه دولت ها مجوز ورود به کشورشان را برای اتباع دیگز کشور ها در قالب ویزا صادر می نمایند. اما انواع ویزا و تقسیم بندی های آن از مواردی است که هر مسافری باید پیش از تصمیم به اخذ ویزا در مورد شرایط و ضوابط آن و البته نیاز سفر خود، اطلاعات کسب کند.

تفاوت ویزا مولتی و سینگل

این نوع تقسیم بندی بر اساس دفعات اجازه ورود به کشور مقصد به این نام ها خوانده می شود. بر طبق این تقسیم بندی، ویزا ها به ویزا سینگل یا یکبارورود، دبل یا دوبار ورود، مولتی یا چندبار ورود و همچنین ویزا ترانزیت و فرودگاهی تقسیم می شوند.

ویزا سینگل یا یکبار ورود

این ویزا جهت یکبار ورود به مرز های یک کشور صادر می شود. این ویزا با ورود مسافر به آن کشور و خروج از آن طبق مدت زمان قانونی، باطل می شود و دیگر قابل استفاده نیست. در صورت نیاز به سفر مجدد، پروسه اخذ ویرا باید مانند دفعه قبل انجام پذیرد و طی شود.

ویزا دبل یا دوبار ورود

بر طبق این ویزا، شخص مسافر در طی مدت زمان اعتبار ویزا می تواند دوبار به کشور مورد نظر سفر کند. این ویزا پس از دومین خروج باطل شده و در صورت تمایل مسافر به سفر مجدد، پروسه اخذ ویزا باید تکرار گردد.

ویزا مولتی

ویزا مولتی یا چندبار ورود

این ویزا همانطور که از اسمش پیداست، اجازه سفر چند باره مسافر به کشور مقصد را صادر می کند. دارندگان این ویزا ، تا زمان اتمام تاریخ ویزا می توانند هر چند بار که می خواهند به کشور مقصد وارد شوند.

ویزا ترانزیت یا فرودگاهی

همانطور که پیش از این در خصوص این ویزا صحبت کردیم، این ویزا مختص مسافرینی است که برای رسین به مقصد خود، بر سر راه باید در کشوری ثالث هواپیما خود را تعویض نمایند. این ویزا مجوزی برای مسافر است که بتواند وارد سالن ترانزیت فرودگاه کشور ثالث شود  و سوار هواپیما بعدی شود.

در صورت داشتن هر گونه سوال و یا نیاز به مشاوره درباره انواع ویزا و نحوه دریافت آن‌ها،  با کارشناسان آژانس هواپیمایی پرنده سفید تماس بگیرید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *