همدان گردی

همدان گردی با پرنده سفید (قسمت دوم)

همدان گردی

همدان شهری کهن و تاریخی در جوار کوه های الوند است که در غرب کشور قرار دارد. بنای اولیه این شهر به زمان مادها بر می گردد که با ساخت هگمتانه بنای نخستین پایتخت ایران را در این شهربنا کردند. در زمان امپراطوری هخامنشیان نیز این شهر جایگاه مهمی داشت. امروزه جاذبه های بیشمار گردشگری این شهر، مهمانان و مسافران زیادی را به سوی خود جذب کرده است. در سالی که گذشت همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی برگزیده شد و اجلاس سالانه سازمان جهانی گردشگری UNWTO نیز به میزبانی همدان برگزار شد. در بخش دوم همدان گردی با پرنده سفید ، تعداد دیگری از آثار معروف این شهر زیبا و قدیمی را به شما معرفی می کنیم:

آرامگاه اِستر و مُردخای همدان

آرامگاه اِستر و مُردخای یکی از مهم ترین زیارتگاه های یهودیان جهان است که در شهر همدان در نزدیکی میدان اما واقع شده است. آرامگاه ملکه استر، همسر خشایار شاه هخامنشی و عموی ایشان در داخل این بنا قرار گرفته است. اهمیت این ملکه ازآن سو است که در جلوگیری از نسل کشی یهودیان نقش مهم برجسته ای داشته است. جهت مطالعه در مورد تاریخ این واقعه، یکی از دسترس ترین منابع لغت نامه دهخدا است که داستان را بر اساس کتاب تاریخ ایران باستان روایت می کند. بازدید از این مقبره در روز شنبه و یکشنبه ها به دلیلی انجام مراسمات مذهبی امکان پذیر نمی باشد.

حمام تاریخی قلعه

حمامی قدیمی متعلق به دوران قاجار، به سبک معماری اسلامی در جوار آرامگاه استر و مردخای قرار دارد. از این حمام تا چند سال پیش نیز استفاده می شده است. امروزه این حمام تبدیل به موزه مردم شناسی مدان گردیده البته. بخشی از آن نیز به رستورانی سنتی با غذاهای بسیار لذیذ تبدیل شده است. این حمام شامل دو بخش سربینه و گرمخانه است. با ورود از هشتی حمام ابتدا وارد سربینه شده و سپس به قسمت گرمخانه خواهید رسید.

همدان گردی

برج قربان

این برج، اثری به جا مانده از قرن هشت هجری است که در خیابان مدنی قرار دارد. این برج، آرامگاه حسن بن عطار حافظ ابو العلا همدانی ، یکی از امرای دوران سلجوقی است. در وصف نام گذاری این برج اینطور بیان می کنند که در زمان شورش افغان ها در زمان صفویه این محل، پناهگاه فردی به نام قربان بوده است و از آن زمان به برج قربان معروف شده است. این بنا در فهرست ثبت شده آثارملی کشور قرار دارد.

شاهزاده حسین همدان

شاهزاده حسین یا امامزاده حسین ، یکی از جاذبه ها ی مذهبی همدان است. این مکان، آرامگاه، امامزاده حسین از نوادگان امام حسن مجتبی است. بنای این امامزاده را به دوران صفویه نسبت می دهند. البته در طول زمان در تزئینات و خود بنا تغییراتی ایجاد شده است. در داخل حیاط این مقبره درخت توت کهنسالی نیز قرار دارد. کاشی کاری زیبای این بنا در کنار گنبد آجری بسیار زیبایش، آن را به یکی از جاذبه های دیدنی این شهر تبدیل کرده است.

میدان امام همدان

میدان اصلی شهر همدان، میدان امام نام دارد. این میدان توسط کارل فریش مهندس آلمانی طراحی گردیده است و برخلاف میدان های معمول به جای 4 خیابان، 6 خیابان به این میدان منتهی می شوند. تعدادی از این خیابان ها تبدیل به پیاده رو های سنگفرش شده اند. معماری ساختمان های اطراف این میدان به قدری زیباست که می توان ساعتها در این میدان زیبا نشست.

همدان گردی با پرنده سفید

آژانس هواپیمایی پرنده سفید اولین برگزار کننده تور های لوکس ، تجربه بی نظیری از تور همدان گردی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *