تور لفور و هفت آبشار

تور لفور و هفت آبشار

تور لفور و هفت آبشار

سفرهای طبیعت گردی معمولا با خاطرات خوب و لذت بخشی همراه هستند. سفر در دل طبیعت و جنگل های بکر و زیبای هیرکانی در منطقه شیرگاه مازندران ، سفری فراموش نشدنی برای بسیاری از علاقه مندان به طبیعت در ایرانبه شمار میرود.  سفر به لفور رویایی و قدم زدن در دل جنگل های هیرکانی با پوششش گیاهی بی نظیر و متنوع، در مجاورت آبشار هفت چشمه و آبشار گزو تجربه بی نظیری از سفر به دامان طبیعت را برای شما رقم خواهد زد. در ادامه با ما همراه باشید تا با آنچه در تور لفور خواهید دید آشنا شوید.

تور لفور و هفت آبشار

هفت آبشار تیرکن

یکی ازجاذبه های که در تور لفور خواهید دید هفت آبشار است. این آبشار ها در روستای تیرکن در بخش بابلکنار قرار دارند. این منطقه در سمت غربی لفور واقع شده است. در این منطقه 7 آبشار وجود دارد که به هفت آبشار تیرکن معروف هستند. برای دیدن آبشار ها ، ابتدا باید از طریق جاده آسفالته به سمت روستای تیرکن رفت  و پس از حدود 2ساعت جنگل پیمایی در جنگل های دراز کلا، با شیب ملایم به آبشارها رسید.

مسیر زیبایی از میان درختان، انجیلی، افرا، توسکا، ازگل، کراد به این آبشار ها میرسد. آبشار اصلی که آخرین آبشار است، مرتفع ترین است و به حوضچه ای میریزد که فضایی برای آبتنی در روزهای گرم تابستان است.

تور لفور و هفت آبشار

آبشار گزو

در تور لفور، نمی توان از دیدن آبشار گزو غافل شد. آبشاری با ارتفاع تقریبا 70 متر، که در فاصله 15 کیلومتری شیرگاه قرار دارد. مسیر رسیدن به این آبشار زیبا، از روستای جمشید آباد و پشت سد البرز است. تا امامزاده مسیری خاکی است که می توان با ماشین طی کرد. اما بعد از ان با حدود 45 دقیقه پیاده روی به آبشار خواهید رسید.

تور لفور و هفت آبشار

سد لفور

سد لفور که نام رسمی آن سد البرز است، با داشتن 72 متر ارتفاع ، بر تپه، چاشتخوران قرار دارد.  این سد بر محل تلاقی سه رود، آذر رود، کارسنگ رود و اسکلیم روهار ساخته شده است. گنجایش حجم مخزن این سد ۱۵۰ میلیون متر مکعب است و از نوع سنگ ریزه ای است. دریاچه این سد محل زندگی ماهیای های معروفی چون، ماهی سفید رودخانه ای، سرخ باله و زرد پر می باشد.

جنگل های هیرکانی انبوه و  بکر اطراف این سد منظره بسیار زیبا و رویایی را برای علاقه مندان به طبیعت ایجاد کرده است.  در تور لفور لذت این همنشینی با طبیعت ، خاطره ای خوش از سفری لذت بخش را برای شما خواهد ساخت.

آژانس هواپیمایی پرنده سفید اولین برگزار کننده تور های لوکس ، تجربه بی نظیری از تور لفور را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

تور لفور و هفت آبشار

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *