دیدنی های کاشان شهر گل و روشنی

دیدنی های کاشان شهر گل و روشنی

کاشان ، یکی از شهرهای استان اصفهان، که به شهر گل و روشنی معروف است. گوشه و کنار و اطراف این شهر، پر از جاذبه های گردشگری است که می تواند هر سلیقه ای را راضی کند. جاذبه ها و دیدنی های کاشان در فاصله نزدیکی از هم قرار گرفته اند و با یه سفر یک روزه یا دو روزه می توانید از بسیاری از آنها دیدن کنید. در مقاله کاشان گردی با پرنده سفید با  تعدادی از این جاذبه ها آشنا شدیم. در ادامه به معرفی تعداد دیگه ای از دیدنی های کاشان می پردازیم. با ما همراه باشید.

دیدنی های کاشان

حمام میر احمد

این حمام که در زمان قاجار، بر روی ویرانه های یک حمام دوران سلجوقی بنا شده در محله ای با همین نام، یعنی میر احمد قرار دارد. دلیل نام گذاری این حمام و محله ،وجود امامزاده سلطان میر احمد در این محله است. این حمام ، از دو حمام بزرگ و کوچک تشکیل شده و گچبری های هنرمندانه  و زیبای آن، بسیار دیدنی است. این حمام در شهر کاشان در خیابان علوی، کوچه سلطان میر احمد واقع شده است. ساعات بازدید از این حمام  8:30 الی 19:30 است.

دیدنی های کاشان

اویی، شهر زیرزمینی نوش آباد

شهر زیر زمینی نوش آباد ، بزرگترین شهر زیر زمینی ایران است که با فاصله کمی (5کیلومتری) اطراف کاشان قرار دارد.  عمق این شهر دستکند ، بین 4تا 18 متر است و دارای سه طبقه است. باستان شناسان قدمت این مجموعه را به قبل از اسلام یعنی حدود 1400 سال پیش نسبت دادند و معتقدند این شهر تونل مانند، در گذشته کاربری نظامی داشته است. این شهر نخستین بار توسط فردی که در منزل خودش مشغول به حفاری چاه بود، بطوراتفاقی کشف شد. این شهرزیر زمینی، از کانال های زیاد، تعدادی راهرو، چاه  و اطاق های مختلفی تشکیل شده است.

شهر نوش آباد، علاوه بر شهر زیر زمینی اویی، میزبان جاذبه های دیگری چون، دومسجد متعلق به زمان مغول، پل اسحاق آباد ، قلعه سی زان و مسجد عتیق متعلق به دوران سلجوقی نیز است که در سفر به نوش آباد می توانید از آنها نیز دیدن کنید.  برای رسیدن به نوش آباد باید از شهرکاشان به سمت نوش آباد  حرکت کنید، تابلو های راهنمایی، شما را هدایت خواهند کرد.

دیدنی های کاشان

ابیانه

روستای ابیانه، نگین سرخی در میان روستاهای کشور است که یکی از محبوب ترین مقاصد روستایی در میان  گردشگران ایرانی و خارجی که به ایران سفر می کنند است.  زیبایی این روستا به دلیل نمای سرخ رنگ خانه های است که روی دامنه پر شیب درسمت شمال رودخانه ساخته شده اند. قدمت این روستا را چیزی در حدود 1500 سال تخمین می زنند و تقریبا یکی از قدمی ترین سکونت گاههای حاشیه دشت کویر ایران است. آثاری بجا مانده از دوران ساسانی ، سلجوقی، صفوی و قاجار گواه قدمت این روستا می باشد.

بهترین راه دسترسی به این روستا، گذر از طریق اتوبان قم به اصفهان ، خروجی ابیانه بعد از کاشان است. البته ورود ماشین به داخل روستا ممنوع است.

دیدنی های کاشان

آرامگاه‌ سهراب‌ سپهری‌ در مشهد اردهال‌

آرامگاه سهراب سپهری، شاعرمعروف معاصر ایرانی  در درصحن امامزاده سلطان علی مشهد اردهال در نزدیکی کاشان قرار دارد. وی در شهر کاشان و در خانواده ای اهل ذوق و هنربدنیا آمده است. بسیاری از گردشگرانی که به کاشان می روند سری هم به مزار این شاعرنام آشنا می زنند. مشهد اردهال در فاصله ۴۲ کیلومتری غرب کاشان قرار دارد.

دیدنی های کاشان

 کویر ابوزید آباد کاشان

این کویر یکی از زیبا ترین کویر های ایران است که بخشی از بیایان بند ریگ  است که در سمت شمال شرقی کاشان قرار گرفته است.  تپه های و رمل های شنی، نزدیکی به کاروانسرای متعلق به دوران صفوی و همچنین شهر زیر زمینی اویی از تجربه های سفر به کویر ابوزید آباد است. روستای ابیانه نیز در نزدیکی این کویر قرار دارد. برای رسیدن به کویر ابوزید آباد، بلوار ملاصدرا در کاشان را ادامه دهید تا به دوراهی برسید.  راه سمت چپ شما را به سمت ابوزید آباد می برد. بهترین زمان رفتن به این کویر فصل پاییز و زمستان و اوایل بهار است.

دیدنی های کاشان

آژانس هواپیمایی پرنده سفید اولین برگزار کننده تور های لوکس ، تجربه بی نظیری ازبازدید از دیدنی های کاشان  در تور کاشان را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *