آب و هوای کاشان

آب و هوای کاشان

آب و هوای کاشان

شهر کاشان از نظر جغرافیای در حاشیه کویر مرکزی ایران قرار گرفته است که سبب شده زمستانهای نسبتا سرد و خشک و تابستان های گرم و خشکی داشته باشد. . در پشت سر این شهر کوهستان و پیش روی آن دشت کویر قرار دارد. این شهر از سمت جنوب و غرب با کوه های مرکزی ایران احاطه شده است و روستاهای کاشان که در دامنه این کوهها قرار دارند، بطور معمول آب و هوایی معتدل دارند. اما در سمت شرقی این شهر، دشت کویر مرکزی ایران قرار دارد که سبب شده ، آب و هوای خشک و سوزانی را تجربه کند.  دلیل اصلی گرمای خشک تابستان کاشان همین همنشینی و مجاورت با دشت کویر است که سبب می شود دمای هوا در تابستان ها حتی به بیش از 40درجه برسد.

مختصات جغرافیای کاشان بر روی نقشه طول 51درجه و 27 دقیقه و عرض 33درجه و 59 دقیقه است و ارتفاع این شهر از سطح آب های آزاد جهان، 945 متر است.

آب و هوای کاشان

بهترین زمان سفر به کاشان

بهترین زمان سفر به شهر کویری کاشان از فروردین ماه  تا خرداد است که دمای هوا بطور متوسط 22 درجه سانتی گراد خواهد بود . همچنین طی ماه های مهر و آبان که باز هم متوسط دمای 20 درجه مشاهده خواهد شد زمان خوبی برای سفر به این شهر است. تیر و مرداد گرم ترین ماه های کاشان هستند. در طی این ماه ها اختلاف دما در طول روز بین 24تا 41 درجه خواهد بود. سردترین ماه های کاشان نیز دی تا اوایل اسفند است که کمینه و بیشینه هوا در طول این مدت بین صفرتا 10 درجه سانتی گراد خواهد بود.

بهترین زمان سفر به کاشان در طی زمان مراسم گلاب گیری خواهد بود. یعنی اردیبهشت تا اواسط خرداد. البته ممکن است در این مدت نیز گرمای هوا کمی شما رو اذیت کند اما نسیم خنکی که در سایه می وزد سفر در این فصل را غیر ممکن نمی کند.

اگر اهل کویر، باشید و یا قصد سفر به ابیانه را داشته باشید، پاییز فصل بسیار خوبی برای این منظور است. رنگ های پاییزی در کوچه پس کوچه های ابیانه منظره بی نظیری را همراه هوایی دلپذیر برای شما رقم می زنند. فاصله ابیانه تا شهر کاشان چیزی در حدود 1ساعت و 15 دقیقه است.

آب و هوای کاشان

خلوت ترین و شلوغ ترین زمان سفر به کاشان

این شهر در فصل بهار فصل شلوغی رو تجربه می کند زیرا یکی از مقاصد سفرهای نوروزی ایرانیان، کاشان است. نزدیکی به اصفهان نیز یکی دیگر از علت های، سفر به این شهر در نوروز است.  در اردیبهشت و خرداد نیز به علت جشنواره گلاب گیری، کاشان پذیرای مهمانان زیادی است که از شهرها و کشورهای مختلف برای دیدن مراسم گلاب گیری به این شهر سفر می کنند.

تابستان و زمستان خلوت ترین زمان های کاشان است. گرمای خشک کاشان در تابستان بسیار آزار دهنده است و براحتی می تواند موجب گرمازدگی شود. زمستان های سرد و خشک شهر های کویری نیز مشابه تابستان، آزار دهنده است.

آژانس هواپیمایی پرنده سفید اولین برگزار کننده تور های لوکس ،ارائه دهنده بهترین خدمات  تور کاشان دربهترین روزهای آب و هوای کاشان است

آب و هوای کاشان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *