غذاهای سنتی کاشان

غذاهای سنتی کاشان

غذاهای سنتی کاشان

کاشان نیز مانند هر شهر دیگری در ایران، دارای غذاهای و خوراکی های سنتی و منحصر بفردی است  که مختص خود کاشان است. این غذاها شاید با ذائقه همه کس خوش نباشد اما به شما توصیه می کنیم در سفر به شهر های مختلف طعم ها و غذاهای گوناگون را حتی برای یکبارهم شده امتحان کنید. شاید عاشق طعم آنها شدید. در ادامه با ما همراه باشید تا تعدادی از غذاهای سنتی کاشان را به شما معرفی کنیم

گوشت و لوبیا یکی از معروفترین غذاهای سنتی کاشان

گوشت و لوبیا؛ غذایی متشکل از گوشت گوسفند و لوبیا سفید است که در دیگی مسی پخته می شود و همراه با نان خورده می شود. گاهی این غذا همراه پلو شوید نیز خورده می شود. این غذا یکی از اصلی ترین غذاهای محلی شهر کاشان است و در اکثر مراسم مذهبی و یا عزاداری پخته می شود.

آبگوشت لوبیا سفید

این غذا نوعی آبگوشت است که مخلفات آن گوشت گوسفند، پیاز، لوبیا سفید کاشان و رب گوجه فرنگی است.  این غذا مانند دیگر آبگوشت ها بصورت ترید با نان خورده می شود.

گوشت و لوبیا

خورش نخود آله

نام دیگر این غذا گوشت نخود است که شبیه گوشت لوبیا است اما به جای لوبیا نخود در آن ریخته می شود. آله در زبان کاشی به معنی نصفه است .

غذاهای سنتی کاشان

 

جوجویی تاس کباب

جوجویی تاس کباب، یکی از غذاهای قدیمی کاشان است که در سایر نقاط ایران با نام تاس کباب کاشانی شناخته می شود. ترکیبات این غذا موادی چون، گوشت ماهیچه، رب انار، بادمجان، گوجه و ادویه جات است. این غذا هم با نان و هم با برنج بصورت خورشت قابل خوردن است.

غذاهای سنتی کاشان

کوفته آب سماق

نوعی کوفته مختص به شهر کاشان است که از گوشت چرخ کرده، آرد نخودچی، پیاز  و سماق تهیه می شود. این نوع کوفته منجصرا متعلق به شهر کاشان است.

غذاهای سنتی کاشان

چلو دیزی

این غذا متعلق به روستای خالد آباد از توابع کاشان است که از برنج، لوبیا چشم بلبلی، گوشت بره و ادویه جات تهیه می شود. چلودیزی غذایی لذیذ است و به شدت توصیه می شود.غذاهای سنتی کاشان

در سفر به کاشان همراه  با تورگلاب گیری پرنده سفید، لذت امتحان کردن غذاهای سنتی کاشان کاشان را فراموش نکنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *