دیدنی های مشگین شهر

دیدنی های مشگین شهر

دیدنی های مشگین شهر

مشگین شهر یکی از شهر های استان اردبیل است. این شهر کهن میزبان آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی و گردشگری فراوانی است که سبب شده هر ساله گردشگران زیادی به ویژه در فصول بهار و تابستان به این شهر زیبا و خوش آب و هوا سفر کنند. در مقاله قبلی به معرفی تعدادی از آثار تاریخی مشگین شهر پرداختیم و در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با تعداد دیگری از دیدنی های مشگین شهر آشنا کنیم.

تالاب آت گولی

این تالاب در دامنه کوه سبلان و در سمت جنوب مشگین شهر قرار گرفته است.  تالاب آت گلی دارای طول 120 متر و عمق 3 متر می باشد. طبیعت بکر و زیبای این منطقه و قرار گیری این تالاب در شیروان دره سی، بسیار دیدنی است. به دلیل زیستگاه و پرورش ماهی های سرد آبی مانند قزل آلای رنگین کمانی در این تالاب، گهگاه جشنواره های ماهیگیری در این منطقه برگزار می شود. بهترین زمان بازدید از تالاب آت گولی در فصل بهار و تابستان است.

نکته قابل توجه در خصوص این تالاب افسانه ای است که مردمان ایل شاهسون نقل می کنند. آنان آب این دریاچه را مقدس می دانند. بر طبق باور آنان پس از به قتل رسیدن بابک خرمدین، اسب او به سمت این تالاب آمده و داخل آن مخفی شده است. گهگاه این اسب باشکوه در زیر نور ماه تمام از تالاب خارج می شود، به دنبال سوار خود، شیهه ای میکشد و مجدد به داخل تالاب میرود. مردمان شاهسون بر طبق این افسانه در انتظار روزی هستند که پهلوانی از دیار آذربایجان سربرآورد و لایق تصاحب اسب بابک خرمدین گردد.

دیدنی های مشگین شهر

پل معلق مشگین شهر یکی از معروفترین دیدنی های مشگین شهر

این پل که عنوان طولانی ترین پل کابلی خاورمیانه را کسب کرده است بر روی رودخانه خیاو چای قرار دارد. ارتفاع این پل 80 متراست و 365 متر نیز طول دارد. تمامی عملیات طراحی وساخت این سازه توسط مهندسان بومی انجام شده است. پل معلق مشگین شهر، بخشی از مجموعه تفریحی گردشگری خیاو تا گیردولی با مساحتی در حدود 130 هکتار است. ساخت این پل در مدت 9 ماه و توسط دو مهندس با نام های علی گنجعلی بیک و محمود گنجعلی بیک انجام شده است.

دیدنی های مشگین شهر

پارک جنگلی مشگین‌شهر

پارک جنگلی مشگین‌شهر، در سمت غربی رودخانه خیاو چای با مساحت 300 هکتار واقع شده است.  این پارک جنگلی دارای امکانات رفاهی و تفریحی مانند، پیست اسکیت، شهربازی، زیپ لاین و .. است. همچنین پل معلق مشگین شهر بر روی این پارک جنگلی ساخته شده است.

دیدنی های مشگین شهر

منطقه گردشگری کپز

این منطقه دیدنی در فاصله 23 کیلومتری مشگین شهر قرار دارد. صخره های عظیم و یکنواخت در کنارآب و هوای معتدل و دل انگیز، همراه طبیعت بکر در اطراف این دره، آن را به منطقه ای گردشگری تبدیل کرده است. این منطقه زیستگاه جانورانی چون گرگ، روباه، خرس قهوه ای و پرندگان مختلفی است.

دیدنی های مشگین شهر

جهنم دره سی

جهنم دره سی یا جهنم دره، دره ای کوهستانی درقره سویی در نزدیکی مشگین شهر است. در میان کوه های بلند، دره ای عمیق قرار دارد که در دل آن رودخانه خیاو چای و آبشاری بسیاز زیبا قرار دارد. وجه تسمیه نام این دره نیز به این علت است که در گذشته راهزنان برای مخفی شدن این کوهستان  و دره صعب العبور را انتخاب کرده بوده اند. این دره مسیر کوچ ایل شاهسون نیز است و بر خلاف نامش، مسیری بسیار زیبا دارد و یکی از بهترین مناظر خدادادی را در این منطقه می توان مشاهده کرد.

دیدنی های مشگین شهر

آژانس هواپیمایی پرنده سفید اولین برگزار کننده تورهای لوکس مشگین شهر، اماده اطلاع رسانی و راهنمایی در خصوص دیدنی های مشگین شهر به مسافران خود می باشد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *