آبگرم مشگین شهر

آبگرم مشگین شهر

آبگرم مشگین شهر

مشگین شهر ، شهری در دامنه کوه سبلان در استان اردبیل است که علاوه بر آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی بسیار زیاد، وجود چشمه های آب گرم با خواص درمانی سبب مجبوبیت بیشتر آن در میان گردشگران شده است. در مقاله های قبلی در مورد آثار تاریخی مشگین شهر و دیدنی های مشگین شهر با شما سخن گفتیم. در این مقاله سعی داریم شما را با مجتمع های آبدرمانی و آبگرم مشکین شهر آشنا کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

مجتمع آبدرمانی شابیل نزدیک ترین آبگرم مشگین شهر به سبلان

این مجتمع درلاهرود با فاصله 45 کیلومتری مشگین شهر و نزدیکی شیروان دره سی قرار دارد. چشمه آبگرم شابیل، که دارای دمای 45 سانتی گراد و دبی 5 لیتر در ثانیه می باشد درون این مجتمع جریان دارد. آب این چشمه به دلیل داشتن مقادیر بالای اسیبد بی کربنیک، برای درمان بیماری های حرکتی- عصبی مانند پادرد، زانودرد و کمر درد بسیار مفید است. این مجموعه شامل دو استخر مجزا برای خانم ها و آقابان ، سونای خشک و بخار، حوضچه آب سرد، اتاق ماساژ، جکوزی و رستوران می باشد.

آبگرم مشگین شهر

آبگرم و آبدرمانی ملک سویی

این مجموعه  با مساحتی نزدیک به پنج هکتار، در روستای موئیل از توابع مشگین شهر ساخته شده است. آبگرم این مجموعه، از چشمه ملک سویی تامین می شود. خواص درمانی آب چشمه ملک سویی، سبب درمان درد های مفصلی، رماتیسم، دیسک کمر و گردن، تسکین درد استخوان و شادابی و سفید کنندگی پوست می شود. آبدرمانی ملک سویی، دارای امکاناتی نظیر، وان های انفرادی، استخرآبگرم، استخر کودک، سونای خشک و بخار، جکوزی، و استخرآب سرد می باشد.آبگرم مشگین شهر

مجتمع آبدرمانی قاینار ساوالان

آبگرم قاینار ساوالان که در گذشته با نام هاوار سویی شناخته میشد، در منطقه قینرجه روستای ناصرآباد از توابع مشگین شهر قرار گرفته است. آب این مجتمع از چشمه آبگرم معدنی، هاوار سویی تامین می شود که دلیل نام گذاری قبلی این مجتمع همین بوده است. امکانات این مجموعه، شامل دو استخر مجزا برای خانم ها و آقایان، سرسره آبی، استخر VIP، حمام ترک، سونای خشک و بخار، تونل مه، غار نمک، فیش اسپا و ماساژ می باشد.آبگرم مشگین شهر

آب درمانی آیقار قینرجه

چشمه آبگرم قینرجه که به داغترين چشمه آب معدنی ايران و دومین چشمه آبگرم جهان مشهور است ، آبگرم آب درمانی آیقار قینرجه را تامین می کند. این چشمه از دل کوه های سبلان می جوشد و برای درمان امراضی چون، کمردرد، پا درد و تسکین دردهای مفصلی بسیار مفید است. همچنین به علت داشتن میزان گوگرد بالا برای درمان بیماری هایی چون لنفاتیسم، راشیتیسم و روماتیسم‌های مزمن نیز بسیار عالی است.در این مجموع امکاناتی نظیر، استخر آبگرم معدنی، استخر کودک، استخر آب سرد، سونای خشک و بخار، جکوزی، اتاق ماساژ، رستوران و کافی شاپ سنتی وجود دارد.

آبگرم مشگین شهر

مجموعه آبدرمانی وله زیر

آبدرمانی وله زیردر روستای وله زیر ار توابع مشگین شهر احداث گردیده است. اب گرم این مجتمع از چشمه ایلاندو تامین می شود که آب گرم آن از نوع آب‌های معدنی سولفاته بی‌کربناته گازدار است.  دمای بالای این آب سبب تمدد اعصاب می گردد و بی‌کربنات و سولفات محلول و موجود در آن، در درمان دردهای روماتیسمی مزمن، بیماری‌های تنفسی و گوارشی کاربرد دارد. امکانات این مجتمع شامل ،2 استخر بزرگ و مجزا برای خانم ها و آقایان، استخر روباز و VIP، رستوران، آلاچیق می باشد.

آبگرم مشگین شهر

آژانس هواپیمایی پرنده سفید اولین برگزار کننده تورهای لوکس مشگین شهر، اماده اطلاع رسانی و راهنمایی در خصوص مجتمع های آبدرمانی و آبگرم مشگین شهر به مسافران خود می باشد.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *