دیدنی های اردبیل

دیدنی های اردبیل

دیدنی های اردبیل

اردبیل استانی در قسمت شمال شرقی ایران با مرکزیت شهر اردبیل است.  ارتفاع اردبیل از سطح دریا 1500 متر است و قدمت آن به حدود 3 هزار سال قبل باز می گردد. این شهر در حاشیه جاده تاریخی ابریشم قرار داشته و در طول ادوار تاریخی شهری مهم از نظر سیاسی و تجاری بوده است. البته دیدنی های اردبیل تنها به آثار تاریخی آن  محدود نمی شود. طبیعت زیبا و بکر آن سبب شده ، گردشگران زیادی مشتاق سفر به این شهر باشند. در بخش قبلی تعدادی از آثار تاریخی اردبیل را بررسی کردیم، در ادامه با ما همراه باشید، تا تعدادی دیگر از دیدنی های اردبیل را با هم مرور کنیم.

 آبگرم های سرعین یکی از معروفترین دیدنی های اردبیل

در فاصله 25 کیلومتری اردبیل، سرعین شهر چشمه های آبگرم معدنی قرار دارد. شهرت این شهر به دلیل همین چشمه های فراوان آبگرمی است که خاصیت درمانی آنها سالانه گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کند. تعدادی از مهمترین این چشمه ها که آب مجتمع های آبگرم و آبدرمانی سرعین اردبیل را فراهم می کند  گاومیش گلی، قره سو،  ساری سو،  قره‌سو، پهنلی سوو گاومیش گلی، قره سو،  ساری سو، قره‌سو، پهنلی سو، می باشد.

دیدنی های اردبیل

جنگل فندقلو نمین

این جنگل در نزدیکی نمین اردبیل قرار دارد. بخش بیشتر این جنگل در استان اردبیل و بخش کوچکی از آن نیز در استان همسایه یعنی گیلان قرار دارد. جنگل فندق لو درکنار دشت بابونه، با درختان انبوه فندق، ازگیل و سیب وحشی منظره زیبایی پدید آورده است. نام فندقلو نیز به دلیل وجود درختان بسیار زیاد فندق در این جنگل است. تله کابین حیران ،یکی از دیدنی ترین مسیرهای تله کابین ایران به طول 1752 ، در این جنگل قرار دارد. پیست اسکی روی چمن فندقلو، آب گرم میشه سویی و آبشاری کوچک در نزدیکی این چشمه از دیگر جاذبه های دیدنی جنگل های فندقلو است.دیدنی های اردبیل

دریاچه نئور بزرگترین دریاچه طبیعی اردبیل

این دریاچه یکی از بزرگترین دریاچه های آب شیرین کشور است که بزرگترین دریاچه طبیعی اردبیل نیز محسوب می شود. دریاچه نئور زیستگاه ماهی قزل آلای رنگین کمانی و انواع دیگر ماهیان آب سرد است ، از این رو یکی از مقاصد خوب برای تجربه ماهیگیری است. عمق این دریاچه در حدود 6 تا 5/13 متر است و حدود 200 هکتار نیز وسعت دارد. منظره اطراف این دریاچه و تماشای غروب در کنار ساحل آن بسیار دیدنی است.

دیدنی های اردبیل

دریاچه شورابیل اردبیل، دریاچه ای شهری

دریاچه شورابیل اردبیل یکی از بزرگترین دریاچه های شهری ایران است که داخل شهر اردبیل قرار دارد. این دریاچه یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری و تفریحی اردبیل به شمار می رود. عمق ای دریاچه بین 5/4 تا 18 متر است و شنا در این دریاچه ممنوع است. مسیر های پیاده روی، زیپ لاین، پیست کارتینگ، قایقرانی و جت اسکی، شهربازی های روباز و سرپوشیده و پیست دوچرخه سواری از تفریحات مجموعه گردشگری دریاچه شورابیل است.دیدنی های اردبیل

 

آژانس هواپیمایی پرنده سفید اولین برگزار کننده  تورهای لوکس مشگین شهر، اماده اطلاع رسانی و راهنمایی در خصوص دیدنی های اردبیل به مسافران می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *