طبیعت گردی

نکات طبیعت گردی و ماجراجویی در ایران

نکات طبیعت گردی و ماجراجویی در ایران

این روزها سفرهای طبیعت گردی و ماجراجویی به یکی از پرطرفدار ترین انواع سفر تبدیل شده و علاقه مندان زیادی بخصوص قشر جوان را به خود جذب کرده است. اما نکته قابل توجهی درخصوص اینگونه سفرها این موضوع است، که علیرغم لذت بخش بودن سفرهای طبیعت گردی، در صورت عدم رعایت احتیاط  ودر نظر نگرفتن نکات ضروری به همان میزان نیز می توانند خطر ساز باشند. با ما همراه باشید تا چند نکته مهم برای طبیعت گردی و ماجراجویی در ایران را باهم مرور کنیم.

 طبیعت گردی

جعبه کمک  های اولیه را فراموش نکنید.

در تمامی سفرها، یک جعبه کمک های اولیه همره خود داشته باشید. چند گاز استریل، مواد ضدعفونی کننده زخم، بتادین، چسب زخم، و یک بانداژ که در صورت بروز حادثه قادر به انجام اقدامات اولیه باشید.

هر گیاهی را امتحان نکنید

هر منطقه ایران پوشش گیاهی خاص خود را دارد و گیاهان بسیاری درهرمنطقه می روید. یکی از نکات مهم درخصوص تورهای طبیعت گردی این است ، که هر گیاهی که بر سر راه خود دیدید ، در صورتی که از آن اطلاع دقیق ندارید را امتحان نکنید، این امتحان کردن ، جز چشیدن مزه در مواردی حتی شامل لمس گیاه مورد نظر نیز می شود. بسیاری از گیاهان علاوه بر ایجاد مسمویت از طریق چشایی، باعث حساسیت هایی پوستی از طریق حس لامسه نیز می شوند. بسیاری از گونه های گیاهی که ظاهرا شبیه انواع خوراکی هستند،  گیاهان سمی بوده و می توانند مسومیت های غذایی یا پوستی ایجاد کنند. مثل گزنه که حتی با یک لمس کوچک می تواند سبب حساسیت پوستی و خارش و تاول شود.

در صورتی که کودکی همراه خود دارید بیشتر مراقب باشید. در جنگل ها دانه های سمی وغیر خوراکی زیادی مشابه میوه های خوراکی وجود دارد که خطرات مسمویت های حاد و حتی مرگ دارند. بطور مثال خرزهره که کشنده قلب است؛ و یا دانه های شبیه آلبالو با نام توت سمی که در جنگل های شمال می روید.

خطرات رودخانه را جدی بگیرید

 طبیعت گردی

معمولا ممکن است بر سر مسیر طی شده رودخانه ای وجود داشته باشد. در صورتی که به منطقه آشنایی ندارید واز عمق رودخانه اطلاع ندارید بر اساس حدس  و گمان خود به آن قدم نگذارید. بسیاری از کسانی که در رودخان ها غرق می شوند بر اساس خطای تخمین شدت جریان آب ویا عمق آن دچار حادثه می شوند. حتی در رودخانه های کم عمق، در صورتی که جریان آب شدید باشد، خطر زیادی شمارا تهدید خواهد کرد.

در مورد گزیدگی اطلاعات داشته باشید

 طبیعت گردی

در گذشته هنگام گزیدگی، با انجام عمل مکیدن توسط دهان سعی بر خروج سم از بدن فرد آسیب دیده می کردند. امروزه ثابت شده این کار اشتباه است. در هنگام گزیدگی خونسردی خود را حفظ نموده،  بالای محل گزش را با یک بانداژ بسته به صورتی که نبض اندام گزیده شده را حس نماییدو عضو گزیده شده را پایین تر از سطح قلب نگه دارید تا زمانی که مصدوم را به نیروهای امدادی و یا درمانگاه برسانید.

در آخر به شما توصیه می کنیم بیش از حد کنجکاو نباشید. در صورتی که با گروه سفر میکنید از گروه جدا نشوید و برای دیدن و شناخت هر گونه جانوری یا گیاهی کنجکاو نباشید زیرا در پس بسیاری از این موجودات و یا گیاهان زیبا ممکن است خطرات زیادی برای شما وجود داشته باشد.

آژانس هواپیمایی پرنده سفید اولین برگزار کننده تور های لوکس ، تجربه بی نظیری از تورهای طبیعت گردی لوکس را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *